OVH Kondigt Plan Overname VMware vCloud Air Business Aan

. vCloud Air is VMware's cloudaanbod op basis van het software-defined datacenter, en is speciaal ontworpen om aan bedrijfsbehoeften te voldoen met een veilige hybrid cloud ervaring.
Dankzij de recente invoering van bi-directional, zero downtime cloudmigratie en de hybrid DMZ architectuur kunnen onze klanten hun migratie naar de cloud versnellen, met behoud van veiligheid, compliance en beheer. Sinds zijn oprichting heeft vCloud Air toonaangevende klanten ondersteund door te werken met een hybrid cloud omgeving. VMware ontwikkelt zijn business-strategie nu richting hybrid en cross-cloud software en diensten. Deze ontwikkeling leidt tot de overgang van VMware’s vCloud Air (Amerikaanse en Europese) datacenters, customer operations en customer succes teams naar OVH. Na het sluiten van de overname zal OVH de dienst leveren onder de naam ‘vCloud Air Powered by OVH’. OVH zal VMware’s hybride cloudtechnologie blijven benutten, en nauw samenwerken met VMware op de go-to-market en customer support rond de drie bewezen vCloud Air use cases: datacenteruitbreiding, datacenterconsolidatie, en datacenterherstel. “We kijken met plezier uit naar deze volgende stap in de evolutie van vCloud Air. We hebben al een lange en succesvolle samenwerking met OVH opgebouwd, en beschouwen deze overname als een uitbreiding ervan en een positieve ontwikkeling voor onze klanten en partners. Klanten profiteren van OVH's wereldwijde aanwezigheid, support, en behouden de technologische innovatie van VMware SDDC die ze gewend zijn,“ aldus Pat Gelsinger, chief executive officer, VMware. “We blijven ons inzetten voor het leveren van onze bredere Cross-Cloud Architecture, wat klanten helpt hun applicaties te draaien, beheren, verbinden, en beveiligen in een gemeenschappelijke werkomgeving.” OVH is één van de grootste cloudproviders ter wereld met meer dan een miljoen klanten en 260,000 servers. OVH partnert al lange tijd met VMware vCloud Air Network met meer dan 200,000 VM’s die draaien op VMware vSphere Private Cloud. Al meerdere jaren, te weten 2011 t/m 2014 en 2016, ontving OVH de VMware “Service Provider of the Year” award.
Beide ondernemingen werkten samen om Software-defined Datacentre (SDDC) as a Service op de markt te brengen in 2016. vCloud Air klanten kunnen profiteren van een bredere keus als ze gaan voor OVH’s internationale datacenters (verspreid over vier continenten), en ervaren snellere performance en workload mobility dankzij OVH’s duizenden kilometers lange dark fiber en 32 PoP’s wereldwijd. “Door onze strategische relatie met VMware, wat gezamenlijke R&D en levering van oplossingen van de hoogste kwaliteit omvat, leidt OVH de private cloud markt in Europa”, aldus Octave Klaba, voorzitter en CEO van OVH. “Met deze overname zal OVH een zeer unieke bijdrage kunnen leveren aan grotere ondernemingen, waaronder een schat aan migratiemogelijkheden en geavanceerde hybride functies voor virtuele datacenters. Dit zal een meerwaarde bieden aan al onze klanten over de hele wereld.
”En wat betreft de Patriot Act, blijft de wettelijke vrijstelling , die OVH’s Amerikaanse activiteiten scheidt van de rest van de wereld, onveranderd. De Patriot Act geldt alleen voor de vCloud Air activiteiten die verbonden zijn aan OVH US. Onlangs heeft OVH zijn vestiging in de VS aangekondigd, als toevoeging aan hun wereldwijde netwerk van high-performance en groene waterkoeling technologie. Het onlangs aangekondigde managementteam bestaat uit cloud hosting executives onder leiding van president en CEO Russell P. Reeder. “De combinatie van OVH’s wereldwijde bereik en technologische innovatie, met de VMware-software-defined datacenter technologie, voorziet klanten van voordelige hyper-scale cloud oplossingen,” aldus Reeder. “Beide bedrijven zijn toegewijd aan het verstrekken van een naadloze overgang voor de huidige vCloud Air klanten, goede klantenondersteuning, betere toegang tot ons wereldwijde netwerk, en moderne, milieuvriendelijke datacenters.” Over VMware
VMware, een wereldwijde leider in cloudinfrastructuur en zakelijke mobiliteit, helpt klanten hun digitale transformatie te versnellen. Met VMware kunnen bedrijven een softwaregerichte benadering van business en IT beheersen, middels VMware Cross-Cloud Architecture™, en oplossingen voor datacenter, mobiliteit, en veiligheid. VMware draaide in 2016 een omzet van $7.09 miljard, huist zijn hoofdkantoor in Palo Alto, Californië, en bedient meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners wereldwijd.