Digital Launch Pad, het OVH-programma dat innovatieve ideeën helpt om te zetten in realistische projecten.

Het programma is opgedeeld in drie fasen: Ideation (ideevorming), Build (bouw van het project) en Market (het uitbrengen op de markt).
Het concept is geïnspireerd op het opstartproject van een raketlancering; ontsteking, lancering en uiteindelijk het sturen ervan in een ontwikkelingsbaan. Drie niveaus van ondersteuning

IDEATION - OVH geeft geselecteerde kandidaten voor een aantal maanden toegang tot de infrastructuur zodat ze het kunnen opzetten vanaf hun eigen Public Cloud Projectgebied op de OVH-website. Dit eerste steunniveau geeft ook toegang tot kennisbanken, referentiematerialen en training; iets dat kan helpen om ideeën snel tot prototype te kunnen uitwerken.

BUILD - Niet alleen de infrastructuurtoepassingen, maar ook ondersteuning van ontwikkelaars, de financiële instellingen en logistieke hulp dragen allemaal bij aan de geselecteerde projecten zodat deze snel tot ontwikkeling kunnen komen. Lokale organisaties in direct contact met de kandidaten zullen helpen om projecten te selecteren in dit stadium. Buiten Frankrijk zullen de OVH-dochterondernemingen ook betrokken worden bij de selectie van projecten in Madrid, Montreal, San Francisco, Milaan en Wroclaw en sommige projecten kunnen fysiek worden gehost in OVH-kantoren en/of de kantoren van betrokken partners van OVH binnen dit programma.

MARKET – Het doel van de derde fase is om nieuwe ideeën in een ontwikkelingsbaan te sturen en te versnellen binnen de bedrijfswereld. De geselecteerde kandidaten zullen toegang tot de OVH Marketplace krijgen. Dit zal hen helpen om de eigen zichtbaarheid onder de 900.000 klanten van de groep wereldwijd maximaal te vergroten. Ook kunnen ze profiteren van digitale marketing expertise en andere vormen van ondersteuning. OVH wil zijn hele ecosysteem beschikbaar maken voor deze kandidaten. Toegankelijk voor iedereen, met een focus op IoT

"Innovatie is van toepassing op alle economische sectoren. Alle segmenten op het gebied van technologie komen in aanmerking voor het Digitale Launch Pad-programma", aldus OVH’s CEO Laurent Allard. Alle ideeën worden in overweging genomen, zonder beperkingen. Er is een sterke focus op IoT-georiënteerde projecten. Zij zullen speciale financiering ontvangen uit de 1 miljoen euro voor het ‘100 Projects’-programma. Tot slot zullen Intel en OVH drie organisaties helpen hun ideeën te realiseren met de Big Data Challenge.

Meer informatie over het Digital Launch Pad: